Menu Obsah
 
Slovenčina (Slovenská republika)English (United Kingdom)
 CEPTA - Centrum pre trvaloudržateľné alternatívy
Domov
CEPTA - centrum pre trvalo-udržateľné alternatívy
Ekošoférovanie. Technical report PDF Tlačiť E-mail
Napísal Miloš Veverka   

15.7.2013, Zvolen. Dnes o. z. CEPTA zverejnila správu:

"Ekošoférovanie. Ako ušetriť a zároveň sa správať ohľaduplne k životnému prostrediu. Ecodriving - technical report"alt

Ekošoférovanie je štýl jazdenia, ktorým môžeme významne znížiť spotrebu paliva a teda ušetriť a taktiež znížiť množstvo emisií vypúšťaných do ovzdušia, čo chráni naše zdravie a životné prostredie. Navyše jazdením v zmysle zásad ekošoférovania sa zvyšuje bezpečnosť na cestách.

Ekošoférovaním môžeme reálne ušetriť 15 – 25 % spotreby paliva, podľa toho, akým typom šoféra sme boli pred zoznámením sa s ekošoférovaním. Toto je ekonomicky zaujímavé nielen pre jednotlivcov, ale aj pre veľkých prepravcov, dopravné podniky, či živnostníkov, ktorí najazdia ročne veľké množstvá kilometrov, alebo prevádzkujú flotily vozidiel.

alt

Podrobnejšie informácie môžete nájsť v priloženej správe Ekošoférovanie. Technical report.

Posledná úprava Utorok, 25 Marec 2014 13:18
 
EKO-auto roka (ECO-car competition) 2013+ PDF Tlačiť E-mail
Napísal Daniel Lešinský   

10.7.2013, 11.7.2014, 15.08.2015 Zvolen. Táto súťaž je analýzou automobilov dostupných na slovenskom trhu z pohľadu ich dopadu na životné prostredie. Hodnotenie v roku 2013, 2014 vychádza z metodiky partnerskej organizácie VCD (Verkehrsclub Deutschland),ktorá má skúsenosti s ekologickým hodnotením automobilov od roku 1989.

VCD vyhodnocuje tri kvality automobilu: spotrebu, hlučnosť a emisie. K tomu, s podporou Öko-institutu, ďalej VCD hodnotí environmentálny profil výrobcu, kde sa zameriavajú na environmentálny manažment; životnému prostrediu priateľskú výrobu a komunikáciu; produkty a využívanie produktov. Viac informácii o metodike hodnotenia (v nemčine) TU.

Cieľom tejto aktivity oz CEPTA je vniesť rozmer ochrany životného prostredia do rozhodovania zákazníkov pri kúpe automobilu. Už dnes môžete kúpiť osobný automobil s emisiami CO2 pod úrovňou 80 g/km, so spotrebou 2,9 kg plynu (CNG) na 100km, hoci norma EÚ hovorí o limite 95 g/km až od roku 2020. Dnes jazdíme bežne s automobilmi s produkciou CO2 cez 160 g/km, čo je pri spotrebe nad 6,8 l benzínu, resp. nad 6 l nafty na 100km.

Posledná úprava Sobota, 19 September 2015 11:17
 
Čisté ovzdušie v európskych mestách, aj na Slovensku? PDF Tlačiť E-mail
Napísal Miloš Veverka   

Konferenciu Čisté ovzdušie v európskych mestách organizovalo 12.-13.02.2013 občianske združenie CEPTA v spolupráci s MŽP SR a Úniou miest Slovenska v rámci LIFE+ projektu Clean Air (Čisté ovzdušie) s podporou kampane Klíma bez sadzí.alt Viac o projekte Clean Air nájtdete na jeho domovskej stránke www.cleanair-europe.org

Situácia s (ne)kvalitou ovzdušia v Slovenskej republike je stále alarmujúca, systematicky sa neriešila od roku 2004, nášho vstupu do EÚ, v ktorej platia limity. Tieto limity sú v SR každoročne prekračované, pre PM10 (prachové častice) na viac ako 1/3 monitorovacích staníc. Najhoršie výsledky sú spomedzi väčších miest najmä v Bratislave, B. Bystrici, Žiline, Košiciach, Trenčíne či Ružomberku, ale ani na ostatných miestach nemožno hovoriť o čistom vzduchu.

Príkladom zodpovedného prístupu na úrovni samosprávy môže byť príhovor primátora Bratislavy Milana Ftáčnika, ktorý otváral druhý deň konferencie 13.2.2013...

Posledná úprava Streda, 12 Jún 2013 10:16
 
Zvýšenie skládkového poplatku – strašiak či príležitosť? PDF Tlačiť E-mail
Napísal Miloš Veverka   

Skládkový poplatok je jedným z dôležitých nástrojov na presmerovanie toku odpadov od skládkovania smerom ku zhodnoteniu. Hoci jeho navýšenie čiastočne zvýši náklady na odpadové hospodárstvo obcí, dokáže však vygenerovať značné zdroje, ktoré pri vhodnom nasmerovaní môžu významne pomôcť triedenému zberu v obciach. Navyše znevýhodní skládkovanie, čo sa prejaví zvýšením zhodnocovania odpadov.

Dôležité však je, akým spôsobom sa tento nástroj nastaví a ako zapadne do celkového systému odpadového hospodárstva.

Posledná úprava Štvrtok, 11 Apríl 2013 08:47
 
Spoločná poľnohospodárska politika v EÚ po roku 2013? PDF Tlačiť E-mail
Napísal Administrátor   

Hlasovanie Európskeho parlamentu už 13.3.2013 rozhodne o tom kam sa nasmeruje európske poľnohospodárstvo. Mimovládne organizácie ani ekologickí poľnohospodári nie sú spokojní zo súčasným znením návrhu Spoločnej poľnohospodárskej politiky (CAP - Common Agricultural Policy) a veria že v Európskom parlamente sa podarí dosiahnuť pozitívne zmeny reálneho ozelenenia CAP ako aj podpore udržateľného rozvoja nášho vidieka. V prílohe nájdete pohľadnicu, ktorá bude zaslaná všetkým poslancom Európskeho parlamentu.Konkrétne ide o slovenskú verziu pre slovenských euro-poslancov, ktorá bola vytvorená predovšetkým vďaka iniciatíve Slovenkej ornitologickej spoločnosti (Bird Life Slovensko).

Ak chcete aj vy podporiť udržateľný rozvoj na vidieku a ekologizáciu poľnohospodárstva v Európskej únii - do 13.3.2013 môžte podporiť celoeurópsku petíciu za lepšiu CAP TU

Finálnu verziu listu našim euro-poslancom so všetkými 265timi logami MVO organizácií, ktoré tento list podporili si môžte v EN pozrieť TU. Hlasovanie našich EUROposlancov budeme ostro sledovať a dáme vám o ňom vedieť.

 Vyhodnotenie hlasovania slovenských EURO-poslancov dňa 13-03-2013 ku CAP z pohľadu MVO organizáacii nájdete TU. 

Reakciu mimovládnych organizácií na výsledky rokovania AGRO-ministrov krajín EÚ k návrhu CAP dňa 19-03-2013 nájdete TU.

 

Posledná úprava Utorok, 25 Marec 2014 13:22
 
<< Začiatok < Dozadu 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Dopredu > Koniec >>

Stránka 10 z 17

Najčítanejšie za týždeň

Podporili nás a partneri:
EEB Pesticide Action Network Europe SAAIC